Протягом шести місяців цього року суб’єкти підприємництва Тернопільщини сплатили до державного бюджету 842 млн грн податку на додану вартість. Це на 131,5 млн грн або на 18,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Протягом шести місяців цього року суб’єкти підприємництва Тернопільщини сплатили до державного бюджету 842 млн грн податку на додану вартість. Це на 131,5 млн грн або на 18,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
З 08.07.2023 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 08.06.2023 №574, якою внесені зміни до постанови КМУ від 11.12.2019 №1165 та порядків, затверджених цією постановою. Серед основних змін:
Для зручності та допомоги платникам податків при складанні податкової звітності Державна податкова служба України розробила відеоролик «Заповнення податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності)». Переглянути відеоролик можна тут.
З 01 липня 2023 року припинено дію норм Податкового кодексу України (далі – Кодекс), якими встановлювалися окремі пільгові режими оподаткування:
Відповідно до п. 63.3 ст.63 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкті оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням (далі – об’єкти оподаткування), контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300 (далі – Порядок № 1588).
У разі несправності програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) суб’єкту господарювання необхідно встановити вид несправності та:
З 1 жовтня 2023 року наберуть чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров’я №2573-IX, які скасують необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Європейська Бізнес Асоціація вже близько 10 років наголошує на необхідності скасування цього Висновку, оскільки такого документу не має в країнах-членах Європейського Союзу, де вимоги до нехарчової продукції встановлюються окремими регламентами, які регулюють вимоги до побутової техніки, мийних засобів, косметичних виробів, тощо.
Згідно з пунктом 63.3 статті 63 глави 6 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків. Пунктом 6.8 розділу VII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі - Порядок № 1588) визначено, що облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, у контролюючих органах здійснюється з урахуванням, зокрема, такого:
Відносини у сфері надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання (перебування) фізичних осіб в Україні регулює Закон України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» (далі – Закон № 1871-IX), який також встановлює порядок надання таких послуг та порядок внесення, обробки, обміну відповідними відомостями в електронних реєстрах, базах даних для надання таких послуг.